چرا باید از فایل های استاندارد اتوکد استفاده کنیم ؟
چرا باید بلاک های آماده بدون خطا و سالم به فایل خود اضافه کنیم ؟
و حالا چرا آرچیکان ! !

اگر کاربر قدیمی نرم افزار اتوکد هستید حتما در زمان ترسیم ، استایل های متفاوت اندازه گذاری ، فونت و نوع خطوط را به فایل خود اضافه می کنید ولی در نهایت از همه آنها استفاده نمی کنید.

این استایلهای اضافی که در مواردی تا ۵ برابر به حجم فایل شما اضافه می کند ، بایستی در انتهای کار پاک شده تا حجم ذخیره کمتری اشغال کرده و امکان انتقال سریع از طریق ایمیل یا موارد دیگر را داشته باشد .

برخی از فایلها که خروجی نرم افزارهای مختلفی هستند نیز دارای استایل های غیر ضروری زیادی هستند.

در شرایط عادی این موارد به راحتی از فایل ها پاک می شوند اما برخی از فایلها که در سطح اینترنت اغلب به صورت رایگان و یا فروشی وجود دارند دارای استایل های متعددی هستند که با دستورات معمول اتوکد پاک نمی شوند.

متاسفانه اگر یک خط از این نوع فایل ها به فایل در حال کار شما اضافه شود تمام استایلها نیز منتقل شده حجم فایل شما به چندین برابر افزایش پیدا می کند و استایهای زیادی را به خصوص در خطوط مشاهده می کنید که کاربردی نیستند و امکان پاک کردن آنها نیز در شرایط معمولی وجود ندارد و اگر به مرور زمان به فایلهای دیگر شما منتقل شود در نهایت زمان زیادی را باید برای پاک سازی فایلها صرف کنید .

تصویر زیر استایلهای غیر کاربردی خطوط و فونت موجود در یکی از همین فایل های معیوب را نشان می دهد که در زمان پاک کردن با خطا روبرو شده است.

فایل های استاندارد اتوکد

با اضافه کردن جزئیات معیوب به این فایل حجم آن به ۶۵٫۷ مگابایت رسیده و بعد از صرف زمانی حدود ۴۵ دقیقه (این زمان به حجم فایل شما بستگی دارد) تمام استایل های غیر ضروری از فایل پاک شد و حجم آن به ۲۵٫۳ مگابات رسید که این کاهش حجم هم ادامه کار روی آن را راحت تر می کند و هم حجم ذخیره و جابجایی آن را کاهش می دهد.

اگر چه روشهای متعددی برای پاک سازی این نوع فایل ها وجود دارد اما بسیار زمان بر بوده و در مواردی باعث خرابی فایل های شخصی شما می شود.

مورد بعدی ایجاد متن Produced By An Autodesk Educational Product در چهار گوشه نقشه در زمان پرینت یا پلات است که متاسفانه تا زمان پرینت شما متوجه این خطا نخواهید شد.

این مورد به دلیل استفاده از نگارش نرم افزار اتوکد آموزشی (Educational) و یا عدم نصب صحیح لایسنس نرم افزار است که متاسفانه اغلب افراد بعد از تهیه پلات متوجه این خطا خواهند شد.

لازم به ذکر است که فایلهای اتوکد منتشر شده در آرچیکان به صورت حرفه ای ترسیم شده و قبل از انتشار استایل های غیر ضروری از داخل آنها پاک می شود .

adv_baner adv_baner adv_baner