اگر کاربر نرم افزار اتوکد هستید حتما تا به حال دنبال حذف عبارت اتوکد آموزشی از خروجی نرم افزار بودید و راه حل های زیادی را امتحان کردید.

امروز در این مطلب به نحوه پیشگیری از ایجاد آن و یک راه کار ساده برای حذف عبارت اتوکد آموزشی می پردازیم.

اما اتوکد چیست و چه کاربردهایی دار :

اتوکد یک نرم‌افزار طراحی به کمک رایانه است که برای ترسیم نقشه‌های مهندسی و صنعتی به کار می‌رود و کاربرد ترسیمی دو و سه بعدی دارد این نرم‌افزار یکی از محصولات شرکت اتودسک است.

امروزه نرم افزار اتوکد کاربران زیادی دارد که امکان استفاده از محیط‌های کاری دو بعدی و سه بعدی را دارند.

به دلیل محیط ترسیمی عمومی و دستورات متعدد کاربردی ، از این نرم افزار برای هر طراحی هر نوع نقشه استفاده می شود.

اما این شرکت نسخه های متعددی برای کاربری های تخصصی متفاوت از این نرم افزار را در دسترس قرار داده که می توان به عنوان نمونه به اتوکد استراکچر ، اتوکد الکتریکال ، مکانیکال و موارد دیگر اشاره کرد.

حذف عبارت اتوکد آموزشی

چگونگی ایجاد عبارت اتوکد آموزشی در پرینت نقشه ها :

اما مفهوم جمله produced by an autodesk educational product در خروجی پرینت فایل های اتوکد چیست؟

مفهوم این جمله “تولید شده توسط محصول آموزشی نرم افزار اتودسک” است که نشان می دهد فایل مورد نظر توسط نسخه آموزشی این نرم افزار تهیه شده است.

نسخه های آموزشی معمولا به صورت محدود برای بازخورد و رفع خطاهای احتمالی منتشر می شوند و مدت زمان محدودی برای استفاده خواهند داشت به همین دلیل بعد از پایان زمان در نظر گرفته شده قابلیت استفاده نخواهند داشت.

اما در نسخه های اصلی نرم افزار همراه با کد لایسنس (زمان دار یا نامحدود زمانی) در اختیار کاربر قرار می گیرد که با عدم نصب صحیح آن نیز با همین خطا مواجه خواهید شد.

کاربرانی که از نسخه هایی به صورت کدباز و به همراه کرک استفاده می کنند نیز در صورت عدم نصب صحیح فایل کرک با مشکل حذف عبارت اتوکد آموزشی در زمان پرینت مواجه می شوند.

نکته مهم برای شما همراهان آرچیکان : تا زمانی که از فایل مورد نظر پرینت گرفته نشود، با بقیه فایل‏ ها تفاوتی در ظاهر نمی‏کند، ولی بعد از پرینت در حاشیه ۴ وجه صفحه با پیغام Produced By An Autodesk Educational Product مواجه خواهید شد.

اگر یک نقطه یا یک خط از این چنین فایل هایی به نقشه های اصلی شما منتقل و ذخیره شود متاسفانه فایل اصلی شما نیز درگیر این خطا خواهد شد بنابر این برای انتقال جزئیات از این نقشه ها این مورد را در نظر داشته باشید.

و اما راه حل حذف عبارت اتوکد آموزشی :

برای رفع این خطا کافی است نقشه مربوطه را باز کرده و یک Save As  با پسوند DXF از آن گرفته و مجددا فایل DXF را با فرمتDWG با نسخه اصلی اتوکدی که فایل با آن کار شده ذخیره کنید.

اگر نسخه ساخت فایل در دسترس نیست فایل مورد نظر را با بالاترین نسخه اتوکد ذخیره نمایید زیرا این امکان وجود دارد که در نقشه مورد نظر از مشخصاتی مانند هاشور گرادینت یا موارد این چنین که در نسخه های بالا امکان کار دارند استفاده شده باشد که هنگام ذخیره به نسخه پایین تر با مشکلاتی روبرو خواهند شد.

در برخی موارد محدود امکان ذخیره فایل به نسخه DXF وجود ندارد در این چنین مواردی ابتدا فایل را بسته و با دستور RECOVER در خط فرمان باز کنید و سپس اقدام به ذخیره DXF فایل نمایید.

اگر نکته ای در جهت اصلاح یا تکمیل مقاله حذف عبارت اتوکد آموزشی از پرینت نقشه ها برای کاربران دارید از بخش نظرات زیر همین مطلب ارسال بفرمایید.

آرچیکان را در شبکه های اجتماعی اینستاگرام دنبال کنید

adv_baner adv_baner adv_baner

شما هم دیدگاه خود را بیان کنید :

پر کردن موارد ستاره دار الزامی می باشد .

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد .


نظرات تایپ شده به زبان انگلیسی یا اصطلاحا ” فینگیلیش ” بعضا منتشر نخواهند شد .

مدیریت سایت در انتشار و یا عدم انتشار نظرات مختار است .