در ادامه ایده ها و نقشه های سایت آرچیکان این بار الگوهایی از نقشه های معماری خوابگاه دانشجویی را برای شما در نظر گرفتیم که دید شما را نسبت با طراحی این نوع اماکن باز می کند.

خوابگاه را می توان در حوزه فضایی- عملکردی ، فضایی نامید که تعدادی دانشجو قرار است برای مدت زمانی مشخص با هم در آن زندگی کنند و نیاز به فضایی لازم ومناسب دارندتا عملکردهایی از قبیل خوابیدن، تعویض لباس، استراحت درآن پاسخ داده شود.

خوابگاه دانشجویی به عنوان محلی که حد اقل نیمی از زندگی دوران تحصیل دانشجویان درآن می گذرد یکی از کانون جامعه پذیری دانشجویان محسوب می شود.

از آنجا که داوطلبین ورود به دانشگاه معمولا تجربه زندگی درچنین مراکز را نداشته اند لذا از قواعد عمل گروههای موجود دراین مراکز اطلاع ندارند ولی به مرور زمان از گروههای مزبور یاد می گیرند چگونه باید عمل کنند.

در این مطلب انواع نقشه پلان خوابگاه دانشجویی را مشاهده می کنید که در ابعاد متفاوت و با فضاهای متفاوت طراحی شده اند.

اغلب این نقشه های معماری خوابگاه دانشجویی به صورت هندسه مربع و مستطیل شکل طراحی شده اند اما برخی از موارد هندسه پلان دایره شکل دارند که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

نقشه های معماری خوابگاه دانشجویی

نقشه پلان خوابگاه دانشجویی تصویر بالا به صورت سوئیت های جداگانه دو نفره طراحی شده و سرویس بهداشتی و فضای آشپزی محدود داخل سوئیت در نظر گرفته شده است.

نقشه های معماری خوابگاه دانشجویی

نقشه پلان خوابگاه دانشجویی تصویر بالا از یک الگوی هندسی لوزی در پلان بهره می برد.

در این ایده سوئیت های دوخوابه و یک خوابه مستقل در نظر گرفته شده و سرویس بهداشتی و فضای غذاخوری در خارج سوئیت به صورت فضای عمومی و در تعداد مشخص طراحی شده است.

نقشه های معماری خوابگاه دانشجویی

نقشه پلان خوابگاه دانشجویی تصویر بالا به صورت سوئیت مستقل با ابعاد مساوی طراحی شده است.

در این مدل از نقشه های معماری خوابگاه دانشجویی هم اغلب سرویس بهداشتی و فضای غذاخوری در خارج سوئیت به صورت فضای عمومی و در تعداد مشخص طراحی شده است.

طراحی معماری

نقشه پلان خوابگاه دانشجویی تصویر بالا به صورت دو طبقه طراحی شده که آمفی تئاتر ، رستوران ، کافی شاپ و فضای بازی در طبقه همکف و اتاق های دو خواب دانشجویی و سرویس بهداشتی عمومی در طبقه اول قرار گرفته است.

در هر صورت هر ایده ای برای هر موقعیت و فضای جغرافیایی مناسب نیست اما شما می توانید به عنوان طرح اولیه از ایده های نقشه های معماری خوابگاه دانشجویی این مطلب الگوبرداری کنید و با کمی تغییر فضاها و ابعاد ها به نتیجه مورد نظر برسید.

لطفا با کلیک روی لینک زیر، مجموعه نقشه ها را در یک فایل فشرده دریافت نمایید.

لازم به ذکر است در گذشته مطالب بلاک اتوکد فیگور انسان ، دانلود مبلمان در و پنجره اتوکد ، دیتیل بام سبز ، جزئیات سالن اجتماعات و آمفی تئاتر و موارد دیگر در آرچیکان منتشر شده است.

لطفا با نظرات خود راهنمای آرچیکان در ارائه مطالب بهتر باشید.

آرچیکان را در شبکه های اجتماعی اینستاگرام دنبال کنید

adv_baner adv_baner adv_baner

شما هم دیدگاه خود را بیان کنید :

پر کردن موارد ستاره دار الزامی می باشد .

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد .


نظرات تایپ شده به زبان انگلیسی یا اصطلاحا ” فینگیلیش ” بعضا منتشر نخواهند شد .

مدیریت سایت در انتشار و یا عدم انتشار نظرات مختار است .